Nowe Przepisy

czwartek, 15 maja 2014

Przepis na Domowe Cebularze

Przepis na Domowe Cebularze

Witam serdecznie
Pokażę jak w prosty sposób przygotować pyszne domowe cebularze.


Będziemy potrzebować :
z podanych proporcji wyjdzie 10 cebularzy

na ciasto:
500 g mąki pszennej
300 ml mleka letniego
25 g drożdży świeżych
3 łyżki oleju
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru

na farsz:
około 500 g cebuli
do smaku sól , pieprz
olej do smażenia

woda do pomalowania cebularzy przed pieczeniem


Link do filmu z przygotowania : Cebularzy 


Przygotowanie :

Najpierw przygotuję ciasto na cebularze :
  1. Do miski rozkruszam drożdże , dodaję łyżeczkę cukru (przyśpieszy fermentację)  około 50 ml letniego mleka, jedną dużą łyżkę mąki.
  2. Wszystko razem mieszam, miskę nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na 15 minut, rozczyn powinien stać się puszysty jak pianka.
Po 15 minutach :
  1. Do rozczynu dodaję pozostałe składniki: mąkę, sól, mleko i wszystko razem mieszam w misce łyżką aż składniki się połączą.
  2. Następnie dodaję olej i jeszcze przez chwilę mieszam łyżką aż się tłuszcz wchłonie w ciasto.

  3. Tak przygotowane ciasto wykładam na blat lekko podsypany mąką i wyrabiam ciasto dłonią około 4 minut aż będzie ładnie odstawało od dłoni
  4. Wyrobione ciasto wkładam do miski lekko oprószonej mąką, nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na 30 minut.
Ciasto mam odstawione do wyrośnięcia teraz przygotuję cebulę :
  1. Cebulę przekrawam wzdłuż na pół i kroję w cienkie pół plasterki
  2. pokrojoną cebulę smażę na patelni tak żeby się zeszkliła (około 10 -15 minut) i doprawiam sola, pieprzem
  3. Po usmażeniu odstawiam do wystudzenia.
Po 30 minutach :
  1. Ciasto kilkakrotnie przerabiam (ugniatam) w misce żeby je odpowietrzyć, dzięki temu ciasto po upieczeniu będzie delikatniejsze i smaczniejsze.
  2. Miskę z ciastem ponownie nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na jeszcze 30 minut.
Po 30 minutach :
  1. Ciasto wykładam na blat lekko oprószony mąką i przerabiam kilka razy .
  2. Z ciasta formuję wałek o długości około 60 cm dzięki temu łatwiej będzie mi podzielić ciasto na 10 w miarę równych części z których uformuję cebularze.

  3. Z każdego kawałka ciasta robię kulkę , turlając ciasto w dłoniach
  4. Teraz z kulki palcami formuję placuszek tak żeby w środku zrobiło się gniazdko w które nałożę cebulę
  5. Uformowanego cebularza kładę na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i na środek cebularza nakładam łyżkę cebuli – cebularze układam w odstępach około 2-3 cm bo jeszcze wyrosną

  6. Blachę z cebularzami odstawiam w ciepłe miejsce na 15 minut do wyrośnięcia
Pieczenie cebularzy :
  1. Przed wstawieniem blachy do piekarnika , brzegi cebularzy maluję za pomocą pędzelka wodą.
  2. Blachę wstawiam do nagrzanego piekarnika do 200 stopni na środkową półkę
  3. Cebularze piekłam około 22 minut w piekarniku ogrzewanym od góry i dołu bez używania termoobiegu.
Domowe cebularze są gotowe można się częstować życzę udanych wypieków i smacznego.
Pozdrawiam Babcia Ewa






20 komentarzy :

  1. Nie jadłem ich tak dawno, muszę koniecznie zrobić! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłam kiedyś cebularze i bardzo mi smakowały. Wypróbuje Twój przepis. Wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny przepis! Do podsmażonej cebuli warto dodać maku, wzbogaca smak. W Lublinie, ojczyźnie tego wypieku, tak właśnie jemy. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne:) wyszły idealne,takie jak na zdjęciu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super że się udały i przepis się przydał .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. Ja też już zrobiłam. Naprawdę rewelacyjne! Super przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że smakowały :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Przepyszne!!!! znikają w mig, a mój mąż je uwielbia :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi że przepis się przydał a cebularze smakują.
      Pozdrawiam serdecznie Panią i męża :)

      Usuń
  7. Niezwykle chetnie do Pani zagladam . Tyle tu smakowitosci az w dołku sciska a i slina kapie ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój mąż tylko pyta kiedy zrobisz te pyszne cebularze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że cebularze smakują.
      Pozdrawiam serdecznie Panią oraz męża ♥ ♥ ♥

      Usuń
  9. Cebularze wyszły przepyszne :) a z ciasta z przepisu zrobiłam jeszcze mini pizze, tak że polecam wszystkim
    Mniam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, że przepis się przydał i że cebularze smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miły komentarz ♥

      Usuń
  10. Bardzo dobre cebularze ja do cebulki aby była lepsza dodaje majeranku przy okazji lżejsza dla żołądka. Ostatnio jak robiłam dałam troszkę sera żółtego na wierzch nie dużo odrobinkę i też smaczne. Tylko nie wiem co zrobić aby na drugie dzień były bardziej miękkie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis się przydał, a dodatki zawsze są wskazane, najważniejsze aby nam smakowało. jedynie mogę doradzić to schować cebularze w jakiś szczelny pojemnik.
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  11. Cebularze pyszne :) bede czesciej tutaj zagladac po kolejne przepisy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz i cieszę się, że cebularze smakowały. Pozdrawiam serdecznie 💖

      Usuń
  12. Zrobiłam już cebularze z Pani przepisu 3 razy. Szybciutko znikają i każdemu bardzo smakują :)

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 UwagaBabciaPieczeChleb.