Nowe Przepisy

piątek, 14 listopada 2014

Francuskie Bułeczki Śniadaniowe

Francuskie Bułeczki Śniadaniowe
Witam serdecznie
Propozycja na pyszne i bardzo puszyste francuskie bułeczki śniadaniowe. Polecam wypróbować przepis bo bułeczki są naprawdę smaczne i proste w przygotowaniu.

Będziemy potrzebować :
z podanych proporcji wyjdzie 16 bułeczek

na rozczyn :
25 g drożdży świeżych
300 g mąki pszennej ( użyłam poznańskiej )
400 ml letniego mleka

do ciasto:
350 g mąki pszennej (poznańskiej)
50 g masła o temperaturze pokojowej
20 g cukru kryształ
10 g soli

mąka do podsypania blatu podczas wyrabiania i obtoczenia bułeczek


Link do filmu z przygotowania : Francuskie bułeczki śniadaniowe 


Przygotowanie :
Ciasto na bułeczki francuskie możemy przygotować za pomocą robota , miksera lub ręcznie w każdym przypadku kolejność przygotowania jest taka sama . Ja tym razem ciasto przygotowałam ręcznie .

Najpierw przygotuję rozczyn :
  1. Do miski wlewam mleko, dodaję rozkruszone drożdże i mieszam żeby drożdże rozpuściły się w mleku.
  2. Następnie dodaję mąkę i mieszam przez chwilę aby składniki się połączyły.
  3. Tak przygotowany rozczyn nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na 30 minut .
Po 30 minutach :
  1. Do rozczynu dodaję pozostałe składniki ciasta: mąkę, sól, cukier, masło.
  2. Wszystkie składniki najpierw mieszam łyżką w misce aby się połączyły , gdy się wstępnie połączą ciasto wykładam na blat lekko podsypany mąką.
  3. Ciasto wyrabiam dłońmi około 4 minut do momentu aż będzie gładkie i lśniące. Jeżeli zdarzyło by się że ciasto jest zbyt luźne ( ale nie powinno ) to podsypujemy je większą ilością mąki.
  4. Wyrobione ciasto ponownie wkładam do miski oprószonej mąką , nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na 10 minut.


Po 10 minutach – formowanie bułeczek :
  1. Ciasto wykładam na blat lekko podsypany mąką, przerabiam kilka razy i formuję wałek o długości około 40 – 45 cm. Wałek formuję dłońmi turlając i rozciągając ciasto na blacie.
  2. Tak uformowany wałek dzielę na 16 kawałków z których uformuję bułeczki. 

  3. Bułeczki foruję w następujący sposób: biorę kawałek ciasta i turlam nim dłonią na blacie aby powstała kulka, można również wziąć kawałek ciasta w dłonie i turlać go pomiędzy dłońmi aż powstanie kulka (dokładnie widać to na filmiku).

  4. Gotową bułeczkę obtaczam w mące i układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

  5. Bułeczki układam w odstępach około 2 -3 cm ponieważ jeszcze wyrosną. Możemy je również ułożyć luźniej aby nam się nie skleiły podczas pieczenia ale wtedy trzeba je piec na dwa razy. Bułeczki których nie ułożyliśmy na blachę nakrywamy również ściereczką i pieczemy na drugą turę.

  6. Blachę z bułeczkami nakrywam ściereczką i odstawiam do wyrośnięcia tak żeby podwoiły swoją objętość . Moje wyrastały około 45 minut.
Pieczenie bułeczek :
  1. Blachę z wyrośniętymi bułeczkami wstawiam do nagrzanego piekarnika do 190 stopni na środkową półkę i piekę około 16 minut na złoty kolor.
  2. Piekarnika mam ustawiony na grzanie góra dół bez używania termoobiegu.
Francuskie bułeczki śniadaniowe są gotowe pięknie pachną można się częstować. Życzę udanych wypieków i smacznego.

Pozdrawiam Babcia Ewa  








23 komentarze :

  1. Bułeczki są świetne , z przepisu skorzystam,a w końcu subskrybowałam Twój ,Ewo, kanał na youTube i już mi nie "umkniesz" ...Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polubienie kanału na youtube :) a bułeczki są naprawdę dobre warto wypróbować przepis .
      Pozdrawiam serdecznie Bożenko

      Usuń
  2. Kradnę przepis! ;) Wyglądają super

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuję za pani wspaniałe przepisy na obu blogach, jestem na nich codziennym gościem. Mam prośbę, ostatnio na targach zdrowej żywności jadłam pyszny chleb z samego ziarna bez mąki, czy można liczyć , że zaprezentuje pani taki przepis.Pozdrawiam Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa , postaram się przygotować taki chlebek z ziaren bez mąki .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  4. Witam ipozdrawiam Panią.
    Piekłam dziś te bułeczki i są fantastyczne.Dzięki Pani przepisom w końcu nauczylam się robić ciasto droźdźowe i kruche, zaznacze źe bardzo lubie piec i gotować.
    Dziękuję i źycze Wesolych Świat oraz nowych przepisów i inspiracji.
    MAGDA

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo jest mi miło że bułeczki smakowały i się udały i cieszę się że dzięki moim skromnym przepisom można się czegoś nauczyć .
      Pozdrawiam serdecznie i również życzę Zdrowych i Pogodnych Świąt dla całej Rodziny :)

      Usuń
  5. Bardzo dziękuję za wyjątkowo!!! dokładne przepisy,chyba nauczę się piec zwłaszcza ciasto drożdżowe.Dzięki Pani z przyjemnością ogląda się i czyta /narazie/ wszystkie przepisy.Mam pytanie,czy ciasto drożdżowe można piec używając termoobiegu /temperatura/, Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, tak można piec ciasto drożdżowe z termoobiegiem. Tylko wtedy czas pieczenia jest krótszy, dokładnie nie powiem o ile jest krótszy, trzeba po prostu pilnować aby bułeczki za bardzo się nie spiekły
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  6. Mam pytanie, mój piekarnik ma tylko grzanie górne lub termoobieg.Jaką ustawić temperaturę przy termoobiegu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. termoobieg, 20 stopni mniej niz Babcia podaje. Wiem, przetestowalam hahhaha

      Usuń
  7. Bułeczki są wspaniałe. Mięciutkie, pulchniutkie i pięknie pachną. Niebo w gębie. Dziękuje za przepis. Robi się je szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, cieszę się, że przepis się przydała i że bułeczki smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miły komentarz ♥

      Usuń
  8. Upiekłam te bułeczki synkowi do szkoły, gdy cała klasa robiła wiosenne kanapki. Wszyscy byli zachwyceni ich smakiem. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę i cieszę się, że bułeczki smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miły komentarz ♥

      Usuń
  9. Przepis bardzo prosty i łatwy, bułeczki rewelacyjne!!!! Zrobiłam z drożdży suszonych (2x7g op.) Nie pierwszy i nie ostatni z kanału na YouTube. Polecam i pozdrawiam autorkę 😉😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz i cieszę się, że bułeczki się udały i smakowały. Pozdrawiam serdecznie ♥ ♥ ♥

      Usuń
  10. pyszne bardzo je lubie. Piekłam je wiele razy dziś dla odmiany zamiast masła dałam oleju tak na oko i też wyszły pyszne. Jest to mój ulubiony przepis na bułki podmieniałam też połowę mąki na mąkę orkiszową jaglaną i też były super muszę następnym razem dodać trochę pełnoziarnistej ciekawe jakie wyjdą . Pozdrawiam czekamy na więcej przepisów. Może ma pani przepis na jakiś gulasz z żołądków mniam zjadłabym a i mąż by się ucieszył.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiem czemu te bułeczki mi nie wyszły. Wyszły plaskie pomimo, że robiłam zgodnie z przepisem. Proszę o wskazówki co mogłam zrobić źle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może za długo wyrastały i dlatego oklapły, ewentualnie był niedopieczone.

      Usuń
  12. Witam. Upiekłam Twoje bułeczki i przyznam, że są bardzo pulchne, mięciutkie a najważniejsze, że można kilka zamrozić. Przy tej ilości można mieć na zapas. Bardzo łatwo się robi i są doskonałe w smaku. Dziękuję za przepis i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bułeczki są rewelacyjne ,mięciutkie ,puszyste.Zrobiłam z połowy składników ,genialne .

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 UwagaBabciaPieczeChleb.