Nowe Przepisy

piątek, 3 października 2014

Pyszne Rogaliki Drożdżowe z Nadzieniem

rogaliki drożdżowe z nadzieniem przepis
Witam serdecznie
Przepis jak upiec domowe rogaliki drożdżowe z nadzieniem . Są bardzo dobre , puszyste i delikatne ( się nachwaliłam :) ale naprawdę są pyszne. Także polecam wypróbowanie tego przepisu na rogaliki drożdżowe.

Będziemy potrzebować :
z podanych proporcji wyjdzie około 16 rogalików

650 g mąki pszennej ( użyłam poznańskiej )
120 g cukru kryształu
250 ml letniego mleka
3 żółtka
1 jajko całe
100 g masła lub margaryny – roztopionego i przestudzonego
30 g drożdży świeżych 
2 łyżeczki cukru waniliowego
1/2 łyżeczki soli

nadzienie :
krem czekoladowy , dżem , konfitura , marmolada

do pomalowania przed pieczeniem
białko

i mąką do podsypania podczas wyrabiania


Link do filmu z przygotowaniem : Rogaliki drożdżowe


Przygotowanie :
Najpierw przygotuję rozczyn :
Do miski rozkruszam drożdże, dodaję około 1 łyżeczki cukru (przyśpieszy fermentację), łyżkę mąki i około 50 ml mleka.
Całość mieszam , miskę nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na 15 minut .
Jeżeli w kuchni jest chłodno to miskę możemy wstawić do lekko nagrzanego piekarnika do około 30 stopni (wyłączyć grzanie ) i pozostawić rozczyn do wyrośnięcia.

Po 15 minutach – przygotowanie ciasta na rogaliki :
Ciasto możemy przygotować robotem z hakiem lub ręcznie tak jak ja.
Do miski z rozczynem dodaję pozostałe składniki ciasta: mąkę , cukier , jajko , żółtka, cukier waniliowy, sól, mleko (oprócz masła).Całość dokładnie mieszam łyżką tak żeby składniki się połączyły.
Do połączonych składników dodaję roztopione i przestudzone masło i całość mieszam (wyrabiam) łyżką w misce aż tłuszcz wchłonie się w ciasto – chwilę to może trwać w zależności jak szybko mieszamy.



Tak przygotowane ciasto wykładam na blat lekko podsypany mąką i wyrabiam dłonią około 3 minut . Jeżeli zdarzyło by się , że ciasto jest zbyt luźne to należy podsypać większą ilością mąki i nadal wyrabiać . Wilgotność ciasta może zależeć od wielkości jajek lub wilgotności użytej mąki.Wyrobione ciasto wkładam do miski lekko oprószonej mąką , przykrywam ściereczką i odstawiam na 30 minut w ciepłe miejsce .
Jeżeli w kuchni jest chłodno to miskę możemy wstawić do lekko nagrzanego piekarnika do około 30 stopni (wyłączyć grzanie ) i pozostawić ciasto do wyrośnięcia.



Po 30 minutach :
Ciasto kilkakrotnie przerabiam (ugniatam) w misce żeby je odpowietrzyć , dzięki temu ciasto po upieczeniu będzie delikatniejsze i smaczniejsze. Miskę z ciastem ponownie nakrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce jeszcze na 30 minut.

Po kolejnych 30 minutach :
Ciasto wykładam na blat lekko podsypany mąką , przerabiam kilka razy i dzielę na dwa w miarę równe kawałki , jeden kawałek wkładam ponownie do miski i nakrywam ściereczką żeby nie obsechł podczas pieczenia pierwszej partii rogalików drożdżowych.

Ciasto rozwałkowuję na prostokąt o szerokości od 20 do 25 cm i grubości około 4 mm . Aby ciasto nie kleiło się do wałka podczas wałkowania smaruję go mąką , blat również podsypuję delikatnie mąką.Z rozwałkowanego ciasta wykrawam za pomocą radełka (noża) trójkąty .



Teraz na podstawę trójkąta nakładam około 1 łyżeczki nadzienia i zwijam rogalik ( dokładnie widać na filmie). Uformowane rogaliki układam w odstępach ( bo jeszcze urosną ) na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Blachę nakrywam ściereczką i odstawiam jeszcze na około 15 minut do wyrośnięcia.


Pieczenie rogalików drożdżowych :
Rogaliki przed pieczeniem maluję roztrzepanym białkiem. Blachę wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na środkową półkę. Rogaliki piekły się około 20 minut w piekarniku ogrzewanym góra dół bez używania termoobiegu .

Rogali drożdżowe są upieczone można się częstować . Życzę udanych wypieków i smacznego.
Pozdrawiam Babcia Ewa  


72 komentarze :

  1. Mamamumina:Czy mi się wydaje, czy w ingrediencjach nie ma ilości drożdży? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dopisuję :) sprawdzałam 3 razy czy czegoś nie zapomniałam i nie zauważyłam . Dziękuję

      Usuń
    2. 30 gr.drozdzy..jest napisane

      Usuń
  2. Ewunia jakie ładne rogaliki. Właśnie się tak zastanawiałam czy nie zrobić rogalików z jabłkiem. Ale nie wiem jak jutro będzie z czasem. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pięknie wyrośnięte. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam , robiłam rogaliki w sobotę . Ciasto wyrosło , w robieniu rogalików było tak elastyczne , że nie mogłam rozwałkować na stolnicy . Zatem w czym problem? Rogaliki po upieczeniu były twarde i trochę wydaje mi się nie dopieczone ; co zrobiłam nie tak ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze że ciasto było elastyczne i sprężyste , żeby rozwałkować ciasto drożdżowe należy chwilę je wałkować aby się nie kurczyło i należy nie podsypywać z byt dużej ilości mąki ponieważ wtedy ciasto będzie jeździło po blacie i trudniej jest je rozwałkować .

      Odnośnie pieczenia to w moim piekarniku piekły się około 20 minut a w innym mogą się piec dłużej na przykład 24 minuty to należy samemu ocenić czy są upieczone po wyglądzie i kolorze skórki na wierzchu i pod spodem rogalika . Bo każdy piekarnik inaczej piecze , podobnie ale inaczej :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  5. pychota:) super przepis. robiłam je dzisiaj i wyszły bardzo dobre, rodzinka zachwycona :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super że rogaliki wyszły i smakowały a przepis się przydał :) .
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miłe słowa

      Usuń
  6. Cóż mogę napisać?Kocham panią i blogi oraz filmiki yt.Jest mistrzostwo świata. Sa to moje gusta w pieczeniu i gotowaniu.Wszystko wychodzi znakomicie ,a rodzinka się zajada:-) Dziękuje i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co ja mam napisać aż się zawstydziłam , Serdecznie dziękuję za miłe słowa i cieszę się że potrawy przygotowane z moich blogów smakują Pani jak i rodzince .
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. Witam, zrobilam rogaliky pyszne udali sie miekuckie juz sobie ich wpisalam do mojich ulubionych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi że rogaliki smakowały a przepis się przydał.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Rogaliki zrobiłam dzisiaj i wyszły pyszne! Rodzinka była zachwycona :) Polecam serdecznie przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miód na me serce gdy czytam takie komentarze, dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  9. Super przepis!! Robiłam wczoraj ale małe rogaliki i wyszło mi aż 65 sztuk!! Wszystkim smakuje.:)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ze rogaliki smakują a przepis się przydał, Dziękuję za miłe słowa.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. anowi
    Robię właśnie te rogaliki patrząc na filmik i podziwiam dłonie Babci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że rogaliki wyszły i smakowały, a taki ładny wygląd dłoni to pewnie zasługa mocnego oświetlenia i słabej jakości filmu :) Chociaż ja to nie jestem jeszcze taka wiekowa babcia bo mam dopiero sześćdziesiąt parę lat .
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  11. Czy myśli Pani, że można by zastąpić mleko rozcieńczonym jogurtem naturalnym? Nie przewidziałam, że w domu akurat dziś zabraknie mleka, a na deser upodobałam sobie właśnie te pyszności :) P.S. Pani strona jest świetna, przepisy i filmy precyzyjne - widać, że lubi Pani to, co robi. Serdeczne dzięki z góry za odpowiedź i za każdy przepis, którym się Pani podzieliła lub podzieli w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa mam nadzieję że rogaliki wyjdą i będą smakować.
      Odnośnie pytania to tak można rozcieńczyć jogurt naturalny wodą i użyć zamiast mleka, nawet można użyć samej wody zamiast mleka jeżeli ktoś jest uczulony na mleko, chociaż według mnie z mlekiem są smaczniejsze.
      Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego wypieku rogalików:)

      Usuń
    2. Pani Ewo, rogaliki wyszły przepyszne! Serdecznie dziękuję raz jeszcze za przepis :)

      Usuń
  12. Ciasto było takie rzadkie :( Nie wiem co zrobiłam nie tak. Zaczęłam dodawać więcej mąki. No cóż może następnym razem się uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie wiem dlaczego było za luźne, robię tak jak pokazałam na filmiku. Może to wina mąki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  13. Jak ja się cieszę, że trafiłam dzisiaj na ten przepis. Rogaliki są najlepsze na świecie :) Pozdrawiam. Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że przepis się przydał a rogaliki smakowały
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  14. Witam serdecznie. Rogaliki wyszły znakomite. Cieszę się że natrafiłam na Pani blog, sposób prowadzenia krok po kroku dał znakomite efekty. Pozdrawiam serdecznie Babcia Grażka


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że rogaliki drożdżowe się udały a przepis się przydał.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  15. Namordowałem się bo nie miałem styczności wcześniej z ciastem drożdżowym ale rogale wyszły - i to pyyyyyszne! Babciu - jesteś mistrzynią.

    OdpowiedzUsuń
  16. Namordowałem się bo nie miałem wcześniej styczności z ciastem drożdżowym ale rogale wyszły - i to pyyyyszne! Użyłem jako nadzienia prażonych jabłek (z Twojego przepisu na szarlotkę) bo je uwielbiam. Babciu, jesteś mistrzynią!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz i cieszę się że rogaliki wyszły i smakowały, co znaczy że męki z ciastem nie poszły na marne :)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  17. witam.kiedyś robiłem Pani rogaliki- wyszly mega i po dlugim czasie powrocilem aby dopisac komentarz bo warto je upiec:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz ale jeszcze bardziej się cieszę że rogaliki się udały a przepis przydał.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Pierwszy raz w życiu wyszły mi rogaliki i to IDEALNE :) Goście byli zachwyceni :) Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę i cieszę się że rogaliki smakowały
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  19. No to biorę się za te rogaliki :) Mam nadzieję,że "wyjdą pyszne" :) Tyle pochlebnych słów przeczytałam,że nie ma co ,biorę się za robotę !!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że rogaliki się udały i smakowały
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  20. Rogale pierwsza klasa. Muszę jeszcze poćwiczyć ich zwijanie ale smak wyśmienity. Dziękuję za przepis i filmik :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę i cieszę się że rogaliki smakowały
      Pozdrawiam serdecznie i życzę dużo prezentów od Mikołaja ♥ ♥ ♥

      Usuń
  21. Rewelacyjny przepis. Rogaliki piekę juz tylko z Pani przepisu. Dzieciaki zachwycone i w koncu zjadaja moje powidlo sliwkowe bo mowia ze tylko w rogalikach im smakuje. Dziękuję i pizdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że rogaliki smakują a przepis się przydał
      Pozdrawiam serdecznie ♥ ♥

      Usuń
  22. Najlepsze rogaliki jakie kiedykolwiek jadłam. Mięciutkie, pulchne, o delikatnym środku, o smaku niebiańskim. Rogaliki na drugi dzień są tak samo miękkie jak w pierwszym. Idealne. Dziękuję serdecznie za podzielenie się tym przepisem. Jestem bardzo wdzięczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak miły komentarz i jest mi bardzo miło że rogaliki smakowały
      Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowych i wesołych świat ♥

      Usuń
  23. Rogaliki z tego przepisu wychodzą super! Dzis znów je robię,całej rodzince posmakowaly😄 Pozdrawiam🤗

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy rogaliki wyjdą w piekarniku gazowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak oczywiście, kiedyś były tylko piekarniki na gaz
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  25. Witam serdecznie, przepis wypróbowany... rogaliki wyszły bardzo dobre, choć nie mam dużego doświadczenia w wypiekach drożdżowych. Dziękuję Pani Ewo :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, cieszę się że rogaliki się udały i smakowały.
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za miły komentarz ♥

      Usuń
  26. Rogaliki zrobione🙂 wyszły przepyszne :* pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super że przepis się przydał, ale wydaje mi się, że jeżeli Pani kopiuje słowo w słowo mój przepis i umieszcza na swoim blogu (opis wykonania jest taki sam), to wypadałoby podać link do źródłowej strony z przepisem.

      Usuń
  27. Super przepis,wyszly mi dokladnie takie cudenka jak na zdjeciu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że rogaliki się udały.
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  28. To moje pierwsze ciasto drozdzowe. Bardzo sie balam,ale rogaliki wyszly rewelacyjne!!
    Pulchne,smaczne zarowno dla oka jak i kupkow smakowych!!
    To dzieki Pani przekonalam sie do drozdzowego ciasta.Bardzo dziekuje!! Pozdrawiam i zycze Wesolych Swiat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że ciasto się udało i że rogaliki wyszły.
      Bardzo dziękuję za miły komentarz i serdecznie pozdrawiam ♥

      Usuń
  29. ile musze uzyc drozdzy w papierku, nie mam swiezych. dziekuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1 opakowanie (jeżeli jest na 500 g mąki) i jeszcze około 1 łyżeczki.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  30. Kolejny wspaniały przepis z którego korzystam . Wcześniej korzystałam z innego przepisu ale na drugi dzień rogaliki były okropnie twarde. A z Babci przepisu to nawet na 3dzień o ile zostanie coś są dobre w smaku. Wszystko wspaniale opisane pokazane takie przepisy lubię. Ja osobiście robię mniejsze rogaliki ostatnio piekłam z prawdziwą różą kupioną na targu były pyszne delikatne mniam a ciasto sama przyjemność w dotykaniu tak pięknego ciasta i delikatnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, że rogaliki smakowały i że przepis się przydał.
      Pozdrawiam serdecznie i bardzo dziękuję za tak miły komentarz ♥

      Usuń
  31. Kochana Pani Babciu,wczoraj właśnie upiekłam rogaliki-mięciutkie jak puch a jakie smaczne.Zresztą z Pani przepisów wszystko wychodzi super.Mam pytanie:czy z tego przepisu można upiec np.plecionkę-warkocz?Z góry dziękuję za odp.

    OdpowiedzUsuń
  32. Kochana Pani Babciu,rogaliki wyszły mięciutkie jak puch,super-połowy już nie ma.Mam pytanie:czy z tego przepisu można również plecionkę upiec(warkocz)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepis się przydał i rogaliki smakowały. A odnośnie pytania, to tak można z tego ciasta upiec warkocz.
      Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  33. Z tego przepisu zrobiłam dwa warkocze. Wyszły rewelacyjne, puszyste i bardzo smaczne. Pani Babciu bardzo dziękuję. To kolejny Pani przepis na którym się nie zawiodłam. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz i ciesze się, że przepis na ciasto się przydał. Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  34. Chcialam zapytac czy piec rogaliki na 2 blachach razem w czasie jednego pieczenia
    czy lepiej piec osobno kazda blache ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od piekarnika, jeżeli piecze równo, to można piec od razu na dwóch blachach. Pozdrawiam serdecznie ♥

      Usuń
  35. Uwielbiam Pani przepisy, ogólnie nigdy nie lubiłam gotować ani piec, ale odkąd wypróbowałam Pani przepis na rogaliki rozkochałam się w pieczeniu. Poza rogalikami wypróbowałam już przepis na chleb i jagodzianki, wszystko wyszło pycha a mam dwie lewe ręce. Dziękuje bardzo i ściskam mocno! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miły komentarz i cieszę się, że przepisy się przydają. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  36. Dziękuję serdecznie za przepis, rogaliki są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  37. W czasie kwarantanny odkrył Pani stronę mój chłopak z warmińsko-mazurskiego, a tu się okazało po rozmowie z rodzicami, ze Pani z tak bliska ;) W czasie kwarantanny piekę z Panią, ostatnio rogaliki, przepyszne, a dziś szarlotka siedzi w piekarniku. Dziękuję za pyszne przepisy, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Rewelacyjny przepis! Rogaliki udały sie znakomicie. Nawet na suchych drożdżach (12g), bo tu gdzie mieszkam nie ma świeżych i w piecu z termoobiegiem (160C).Polecamy! Dziękujemy i pozdrawiamy serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  39. Dziś upiekłam rogaliki z Pani przepisu. Pierwsza partia (8 szt) rosła w piekarniku jak szalona. Drugą część ciasta podzieliłam na więcej trójkątów. Wszystkie pięknie wyrosły, są przepyszne. Po prostu idealne. Domownicy zajadali się jeszcze ciepłymi. Bardzo dziękuję za możliwość skorzystania z tego rewelacyjnego przepisu. Zapisuję go do zeszytu, bo jest świetny. Pozdrawiam ☺️

    OdpowiedzUsuń
  40. Rogaliki piekę po raz drugi. Za pierwszym razem nie zdążyłem spróbować, tak szybko się rozeszły. Przepis i porada rewelacyjne. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © 2014 UwagaBabciaPieczeChleb.